یزدفردا: دستیار ویژه استاندار یزد: پهنه ریلی بافق باید تا هفته دولت تعیین تکلیف شود.

به گزارش یزدفردا: احمد آخوندی در سی و سومین مجمع هم‌اندیشی شهرستان بافق گفت: کار کارشناسی و مطالعاتی خوبی برای مقدمه مسئله پهنه ریلی صورت گرفته است.

وی افزود: پیگیری کردیم صنایع تولیدی و پیشرفته ریلی در بافق در کنار تعمیرات، استقرار یافته و احداث پهنه ریلی در سند یزد نوین اضافه شد.

مشاور استاندار تصریح کرد: ایستگاه‌های مختلف از جمله بافق و چغارت و مبارکه بررسی شد و نظر کارشناسی این بود که ایستگاه مبارکه مکان مناسبی برای استقرار پهنه ریلی است. 

آخوندی اظهار داشت: زمین در نظر گرفته شده باید از حریم شهر خارج شود تا سرمایه گذار بتواند کار کند و در بازنگری‌ها قرار شد ۵۰ هکتار از حریم شهر خارج شود. این کار باید تا قبل از هفته دولت در زمینه مدیریت و اجرا، تعیین تکلیف می‌شود. 

وی خاطرنشان ساخت: از غرب به شرق کشور معبر و مسیر مناسبی وجود ندارد که در حال طراحی مسیری هستیم و این مسیر از شهرستان بافق هم می‌گذرد که می‌تواند بحث لجستیکی خوبی به بافق دهد.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: در حوزه بورس تقاضا اینست که با توجه به مشکلات سنگ آهن به ویژه در صورت جلسات و تعهدات قبلی مسئولان استانی و کشوری، ۲ درصد عوارض، سهام ترجیحی و...، قبل از اقدام برای بورس جلسه کارشناسی گذاشته و مزایا و معایب این اقدام بررسی شود.

امام جمعه بافق نیز بر لزوم توسعه فرهنگی در کنار توسعه عمرانی و فیزیکی تأکید کرد و افزود: کارخانه‌های جوار ریلی نیاز به نیرو دارد و اگر جوان ما فرهنگ کار نداشته باشد، منجر به ورود مهاجران و جذب نیرو‌های غیربومی می‌شود که روی فرهنگ ما تاثیر منفی می‌گذارد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ما باید نیروسازی و کادرسازی کنیم و برای جوانان دغدغه کار ایجاد کنیم تا به دنبال مهارت و تخصص بروند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا